ВИХОВНА РОБОТА

Як і чому вчити дітей? Як показати їм неповторну красу рідної України, навчити їх сприймати природу як храм, як дорогоцінний дар? Як привчити школярів до праці, поваги до людей? Як навчити їх орієнтуватися в нашому складному світі? Як сформувати Особистість, Людину?

Відповіді на ці питання ми шукаємо в постановці та досягненні виховної мети, визначеної школою.

Своє завдання учителі вбачають в тому, щоб допомогти кожній дитині здійснити вибір поведінки на основі свідомої дії відповідно до духовних, моральних цінностей суспільства та сформованої «Я - концепції».

На нашу думку, виховна мета школи досягнена.

Серед учнів немає тих, що скоїли правопорушення. Діти доброзичливі, толерантні в ставленні один до одного. Мікроклімат класів позитивний, сприяє вихованню в кожної дитини моральних цінностей. Діти, наслідуючи приклад своїх наставників, завжди готові прийти на допомогу тим, хто її потребує (акція «Промінчики любові», акція «Рожева стрічка», «Протез для Даринки», збір коштів, одягу для тих, хто потрапив у біду). Випускник школи Балишев Микола брав участь у конкурсі інноваційних проектів, представив проект «Волонтерська діяльність школярів», дістав схвальну оцінку журі обласного туру, посів ІІ місце. Дослідження проводилися в школі, було використано досвід дитячих організацій школи.

У 2012-2013 навчальному році педагогічний колектив працював над розв'язанням таких проблем:

- розвиток творчих здібностей школярів;

- попередження шкідливих звичок школярів;

- попередження пропусків навчальних занять без поважних причин;

-індивідуальна робота з дітьми пільгових категорій.

Класним керівникам вдалося підвищити рівень культури учнів. Діти вміють культурно спілкуватися, чемні, вітаються з дорослими, готові прийти на допомогу. До Верховного Суду дитячої демократичної держави Альтаїр за три роки не надійшло жодної скарги. Учні та педагоги виступають як партнери, поважають гідність один одного.

Кл.керівники планують роботу з учнями на семестр, проводять її згідно планів. Година спілкування обов'язково проводиться щотижня за графіком.

Класні керівники виховують в учнів любов до Батьківщини, бажання сприяти її розквіту. Школярі вивчають історію рідного краю. Всі учні побували на екскурсії в музей партизанської слави (с. Єліне), учні 6-11 кл. відвідали Чернігівський історичний музей, музей М.М.Коцюбинського, побували в Батурині.

На осінніх та весняних канікулах плануються екскурсії до столиці – Києва. Учні 10 класу (класний керівник Кравець Н.І.) здійснили екскурсію до Львова.

Традиційно класні керівники Мохнєва Н.В., Кравець Н.І. разом з батьками організовують багатоденний похід стежками рідного краю.

Дейнеко І.В. планує велосипедні походи, під час яких школярі виконують корисні роботи: очищають джерела, охороняють мурашники.

З великим ентузіазмом, за велінням серця школярі взяли участь в акції «Зроби Україну чистою». Позитивним є те, що до участі в акції за власною ініціативою долучилися й учні 6-8 класів.

/Files/images/shkln_foto/ekologchne_vihovannya/Y8qi_vgSZww.jpg

Це сприяло формуванню свідомого патріота України, девізом якого є: «Від моїх учинків і дій залежить доля моєї країни, мого народу».

/Files/images/shkln_foto/ekologchne_vihovannya/SAM_3471.JPG

Важливе завдання педагогів школи – створити такі умови, щоб кожній дитині було комфортно і цікаво. З цією метою в школі працюють гуртки та факультативи. Співпрацюємо ми з позашкільними установами Центром дитячої творчості, СЮТ. Часто проводимо спільні заходи з бібліотеками міста, службою молоді та сім'ї.

Мабуть, головною проблемою сьогодення є проблема здоров'я. Форми роботи різноманітні: Дні здоров'я, виступ агітбригади, комплекс ранкової зарядки, ігри на свіжому повітрі, гра «Єралаш», спортивні змагання.

wym-1382617073575

У практику виховної школи запроваджено нові форми роботи: КТ, різноманітні акції, лінійки – презентації, конкурси серед талановитих дітей, захист проектів, проведення виставок – ярмарок.

У школі педагогічно занедбаних дітей немає. З дітьми, які допускають поодинокі порушення Статуту школи, кл.керівники, дирекція школи проводять індивідуальні бесіди (з мамами Гребеннікових Ярослава та Максима, Кушнір Галини, Жданової Аліни, Приходька Андрія). Вивчаємо матеріально-побутові умови цих учнів, відвідуємо вдома.

У школі працює профілактична комісія. Якщо дитина стояла на шкільному обліку, то складався план роботи з цією дитиною, сім'єю. Дітей, які стоять на обліку в школі, КМ, немає.

МО кл.керівників працює за складеним планом. Форми роботи: трибуна передового досвіду, круглий стіл, конференції, презентація передового досвіду, відкриті кл.години.

Проведено відкрите МО кл.керівників для кл.керівників МО району. Відкриті кл.години провели кл.керівники Єрмоленко А.О., Шевченко Н.М. Колеги познайомилися з методами та формами виховної роботи школи.

Педагогічний колектив школи співпрацює з органами дитячого самоуправління. Під час виборчої кампанії перемогу здобув учень 11 кл. Неведомський Андрій, його обрано Президентом дитячої демократиної держави Альтаїр.

У державі Альтаїр діють міністерства. Радники міністрів – учителі, які дають учням консультативну допомогу.

У школі створено і діють такі дитячі організації: Козацька республіка для молодших школярів, «Зернятка калинові» (5-8 кл.), «Вітрила юності» (9-11 кл.), які входять до складу демократиної держави Альтаїр.

Учнівське самоврядування – це спосіб організації життя шкільного колективу.

У практику роботи запроваджено виховну систему І.Іванова, елементи досвіду роботи В. Сухомлинського.

Кiлькiсть переглядiв: 288

Коментарi